Probablemente a maioría da cidadanía se plantexase nalgún momento qué ocorre tras as eleccións. O normal é que a prensa de unha resposta sinxela a esa pregunta, sen entrar en detalles:
E dado o farragoso de enterarse do funcionamento de algo neste país, moita da xente renuncia a sumerxirse nas profundidades do mar de leis que asolaga o noso espazo normativo.
Por este motivo, decidimos facer un artigo onde se conte cales son os seguintes pasos a dar para formar o novo goberno municipal.
Neste caso, é a Ley orgánica 5/1985, de 19 de junio, del Régimen Electoral General a que nos indica nos seus capítulos VIII. Mandato y constitución de las Corporaciones Municipales e IX. Elección del Alcalde .
Concretamente, resultan do noso especial interese os seguintes artigos:
Nesta mesma sesión se fará a elección do novo alcalde. Dado que non hai unha victoria por maioría absoluta, será preciso realizar votación.
Neste proceso de votación descubrirase con qué apoios conta o novo alcalde. TEGA so precisa de un concelleiro máis para acadar esa maioría absoluta, así que a dúbida está en cal dos seus socios no anterior goberno (PSdeG-PSOE ou BNG) será o elixido. E mencionamos só a estes dous partidos dado que ENE declarou públicamente a súa negativa a pactar con TEGA [+ información], e deducimos o mesmo das declaracións de EU [+ información]. Por outra banda, o signo do voto emitido servirá coma declaración de intencións de cada unha das forzas:
E dado o farragoso de enterarse do funcionamento de algo neste país, moita da xente renuncia a sumerxirse nas profundidades do mar de leis que asolaga o noso espazo normativo.
Por este motivo, decidimos facer un artigo onde se conte cales son os seguintes pasos a dar para formar o novo goberno municipal.
Neste caso, é a Ley orgánica 5/1985, de 19 de junio, del Régimen Electoral General a que nos indica nos seus capítulos VIII. Mandato y constitución de las Corporaciones Municipales e IX. Elección del Alcalde .
Concretamente, resultan do noso especial interese os seguintes artigos:
Artículo 194
- El mandato de los miembros de los Ayuntamientos es de cuatro años contados a partir de la fecha de su elección en los términos previstos en el artículo 42, apartado 3, de esta Ley Orgánica.
- Una vez finalizado su mandato los miembros de las Corporaciones cesantes continuarán sus funciones solamente para la administración ordinaria hasta la toma de posesión de sus sucesores, en ningún caso podrán adoptar acuerdos para los que legalmente se requiera una mayoría cualificada.
Artículo 195
- Las Corporaciones municipales se constituyen en sesión pública el vigésimo día posterior a la celebración de las elecciones, salvo que se hubiese presentado recurso contencioso-electoral contra la proclamación de los concejales electos, en cuyo supuesto se constituyen el cuadragésimo día posterior a las elecciones.
- A tal fin, se constituye una Mesa de Edad integrada por los elegidos de mayor y menor edad, presentes en el acto, actuando como Secretario el que lo sea de la Corporación.
- La Mesa comprueba las credenciales presentadas, o acreditaciones de la personalidad de los electos con base a las certificaciones que al Ayuntamiento hubiera remitido la Junta Electoral de Zona.
- Realizada la operación anterior, la Mesa declarará constituida la Corporación si concurren la mayoría absoluta de los Concejales electos. En caso contrario, se celebrará sesión dos días después, quedando constituida la Corporación cualquiera que fuere el número de concejales presentes.
Artículo 196
En la misma sesión de constitución de la Corporación se procede a la elección de Alcalde, de acuerdo con el siguiente procedimiento:- Pueden ser candidatos todos los Concejales que encabecen sus correspondientes listas.
- Si alguno de ellos obtiene la mayoría absoluta de los votos de los Concejales es proclamado electo.
- Si
ninguno de ellos obtiene dicha mayoría es proclamado Alcalde el
Concejal que encabece la lista que haya obtenido mayor número devotos
populares en el correspondiente Municipio. En caso de empate se
resolverá por sorteo.
En los Municipios comprendidos entre 100 y 250 habitantes pueden ser candidatos a Alcalde todos los concejales; si alguno de los candidatos obtiene la mayoría absoluta de los votos de los concejales es proclamado electo; si ninguno obtuviese dicha mayoría, será proclamado alcalde el Concejal que hubiere obtenido más votos populares en las elecciones de Concejales.
Artículo 108.8
En el momento de tomar posesión y para adquirir la plena condición de sus cargos, los candidatos electos deben jurar o prometer acatamiento a la Constitución, así como cumplimentar los demás requisitos previstos en las leyes o reglamentos respectivos.Conclusións
Segundo o expresado na lei, e dado que non se formulou recurso contencioso electoral, se contamos 20 días dende o 24 de Maio sáenos que o vindeiro sábado 13 de Xuño de 2015 terá lugar a constitución da nova Corporación Municipal en sesión pública. Agardamos que compareza a maioría absoluta dos concelleiros electos. Do contrario, sería preciso repetir a sesión dous días despóis.Nesta mesma sesión se fará a elección do novo alcalde. Dado que non hai unha victoria por maioría absoluta, será preciso realizar votación.
Neste proceso de votación descubrirase con qué apoios conta o novo alcalde. TEGA so precisa de un concelleiro máis para acadar esa maioría absoluta, así que a dúbida está en cal dos seus socios no anterior goberno (PSdeG-PSOE ou BNG) será o elixido. E mencionamos só a estes dous partidos dado que ENE declarou públicamente a súa negativa a pactar con TEGA [+ información], e deducimos o mesmo das declaracións de EU [+ información]. Por outra banda, o signo do voto emitido servirá coma declaración de intencións de cada unha das forzas:
- Un voto en branco será unha concesión á maioría
- Os que voten á súa propia forza estarán facendo unha mostra de independencia respecto á liña exposta por esta maioría.
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